Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z55d12e34n84ě49k 15D39a49n25d97a 1331155

Také se mi to zdá celé poháněné osobními sympatiemi. Přímá volba, nepřipraveno, chaotické.... proč autor nezkoumá kdo přímou volbu takto postavil a proč ? A že by na chování pana Zemana měla vliv přímá volba jak se to autor pokouší dokázat - s tím nemohu souhlasit. Sobotka týden před návštěvou Hradu pustil do médií co udělá a úvahy jak se president "určitě" zachová. Takto by se mohlo chodit za úředníkem ve smyslu osoby svázané jen a jen předpisy. Jestli se ale vydal za samostatně uvažující osobou... logicky vypadal a dopadl tak jak dopadl.

0/0
18.6.2017 8:15

V35l74a49d34i49m26í68r 67H48r14u52b43ý 4137233324629

Nikoliv. Je to důsledek jeho povahy!!!

+1/0
5.5.2017 9:40
Foto

J83i66ř95í 33H66e46r24m18á94n61e93k 4336462922750

A právě proto máme přímou volbu prezidenta.

0/0
6.5.2017 9:21
Foto

P59a66v77e85l 48M17a81c38h52a47č93e40k 5171962813

Byť s vámi souhlasím, dovolím si malou vsuvku:

Zeman by se choval stejně i při volbě Parlamentem. V jeho případě to není uspěcháním přímé volby prezidenta.

V jeho případě se jedná o neštěstí zvolením prezidentem. Jeho osobní zájmy jsou mu přednější a zřejmě i věkem a vlivem choroby ztratil všechny zábrany a vskutku se chová jako mocipán, kterým ovšem není.

A přímá volba komplikuje, aby si ho Parlament (I kdyby nakonec chtěl) povolal na kobereček.

Nešťastný souběh opět uspěchané změny s velmi nevhodnou osobou.

+2/−1
5.5.2017 8:20
Foto

J51i45ř91í 17H86e40r41m37á80n67e38k 4356252532630

Demokracie je nevhodná?

0/0
6.5.2017 9:22

A74l44e11n21a 75K82ř45e45h46o23t75o83v66á 8797292524820

Tady jsem napsala, proč jsem byla (a jsem) proti přímé volbě prezidenta:

http://krehotova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=600922

Ale Sobotka, když ve vládě nechce Babiše, tak ho měl odvolat. Teď ať si nese všechny následky ( už se těším, až udělá šprajc prezidentovi, a žádnou demisi nepodá - do našeho politického folklóru by to zapadalo...)

Což nicméně neznamená, že by se prezident včera nezachoval jako buran. Zachoval.

+2/0
5.5.2017 7:35
Foto

V11l97a78d52i86m54í85r 88Š29ť34a49s14t79n78ý 1561226985833

.....Jenomže Hrad není hospoda....., to není a když tedy Sobotka vyhlásil do médií demisi své vlády, měl ji buď přinést, nebo na Hrad vůbec nelézt.

+5/−3
5.5.2017 7:34

J28i95r15i 85V16r67a98b56e69c 3723632565699

Hrad je intrigantní brdloch.Přesto se tam i chlastá jak v putyce.

0/0
5.5.2017 8:02

S11l48a85v52o24m55í83r 32B56e55n35e85š 6632207940414

I kdybyste měl pravdu, tak by to nemělo žádnou souvislost s včerejší situací, co se tam odehrálo.

Včera se tam něco stalo. Nějak se zachoval Sobotka a nějak zeman. S tím, zda se tam jindy chlastá, to nemá žádnou souvislost.

+1/0
5.5.2017 9:31
Foto

R43o96m37a53n 80K44o33z85e94l 4217726843864

Nepřímou volbu opravdu ne, když si člověk vzpomene na to kupčení s hlasy, snahu se pomstít, vyřídit si účty....dlouholetí odpůrci Václava Klause ho najednou chtěli volit, protože pomůže prosadit církevní restituce, ve výsledku tak bylo úplně jedno, kdo bude zvolen, hlavně z toho co nejvíc vytřískat.

+4/0
5.5.2017 7:33

Z97d25e26n64e77k 79J13i40n92d14r97a 5526988950

Pane autore, to si snad nemyslíte co píšete. Jinak panu Sobotkovi, když che podat demisi, tak mu není nic do toho jak se president rozhodne. A proto ji mohl podat a ne se vymlouvat. Je to kašpar.

+5/−6
5.5.2017 6:11
Foto

J49a58n 60H29o13r88á61č38e39k 7662296255298

Tak po přečtení komentářů se taky přídám. Sice nejsem právník se specializací ústavního práva, ale myslím si, že se mýlíte v pár faktických věcech. Za prvé: President republiky, ačkoliv z našeho pohledu až tak moc pravomocí nemá (kromě několika zásadních) je osoba, která stojí nad celým vládním aparátem a je zodpovědná občanům této republiky. Tudíž i v případě, že by president nebyl volen přímo občany, ale parlamentem tento president se parlamentu nezodpovídá za své činy, ale přímo občanům. Což v praxi znamená, že i president volený zastupitelsky nemusí akceptovat demisi Premiéra, pokud to uzná za vhodné, nejmenovat profesory. Případně obstruovat s jmenováním soudců (tak jak to předvedl pan president Klaus).

Za druhé. Je úplně jedno kdy by přišla přímá volba presidenta. Lidé mají pocit, že zase něco málo ovlivní a pak mají přímou zodpovědnost za to jakého presidenta máme. To je hodně důležité, zatímco v případě zastupitelské volby presidenta lidi jenom nadávali, tak dnes tím, že sami můžou vybrat i volit se přímo spolupodílejí na tom kdo bude president. Navíc president je u nás postava více representativní než součást moci výkonné (jak jsem napsal výše president má pár zásadních pravomocí, které může a nemusí využívat).

Za třetí co se ústavy týka, tak je to základní pilíř naší demokracie a samozřejmě že dle práva římského může existovat i několik set výkladů ústavy. V případě sporů pak rozhoduje příslušný soud a upravuje tak naše představy o výkladu práva. Další ze základních pilířů demokracie.

Vlatně ani nevím na co si stěžujete, jestli na pana presidenta, nebo na to jaká je v ČR demokracie. Ať je to tak nebo tak. Je presidentova výsada přijmout nebo nepřijmout demisi od pana premiéra. Osobně jsem názoru, že podání demise půl roku před volbami, je čistě politická hra a pokus o destabilizace systému v ČR. Takže ač s panem presidentem nesouhlasím tak často tady v tom případě mu za pravdu dám.

Hezký večer.

+6/−1
5.5.2017 2:20

O14l61g65a 28P43a21v46l68í57k20o69v97á 6424248387122

Ano, je to tak. Když už je naše země v takové krizi, měl by Zeman udělat co nejvíce podobných nechutností, aby se jeho zabedněným příznivcům konečně rozsvítilo. Protože tou přímou volbou dochází k tomu, že naše budoucnost leží na libovůli manipulovatelného lidu

+2/−5
4.5.2017 23:20

J14i33r55k37a 45B37r46u46n60n52e80r 4978452869867

Kdyby to, co píšete, byla pravda, nemohl by manipulovatelný lid volit ani parlament, vlastně, nemohl by volit nikdy. Pak by ovšem ten nejsilnější, jinak by to nešlo, musel pomlátit konkurenty a lid by zvolal:" Ať žije císař.":-)

+4/0
5.5.2017 1:22
Foto

J97a57r63o82s36l40a47v 79H19a87l58u79z10a 2496594149558

Ač nemám Zemana rád, musím se ho zastat. Všichni, kromě Sobotky, kteří šli tento týden na konzultační schůzku s prezidentem splnili nahlášený účel schůzky. Sobotka úmysl podat demisi oznámil sám, možná ji konzultoval s Chovancem, ale s nikým dalším včetně svých ministrů. Demisi chce podat bez souhlasů koaličních partnerů i svých ministrů, takže je to jen jeho demise. Na hrad se nahlásil z důvodu demise, potom to v novinách různě upravoval a nakonec z toho byla jen "obyčejná" konzultace. Co vlastně chtěl teď konzultovat? Nechtělo se to napřed sejít a až potom tu demisi podat? Já to celé chápu jako tah Sobotky k odstřelení dalších nepohodlných ve vlastních řadách, čekal, že se někteří projeví. To, že prezident na tuto hru nepřistoupil je u jeho osoby v celku logické. Jak prosté - demise se ohlásí k datu xx a přinese se k panu Zemanovi, nic víc není potřeba. Potom se jen počká, až se prezident rozhodne demisi přijmout nebo se pokusí svoláním zlobivých kluků nějak vyřešit.

No vlastně se nic nestalo, vláda má pořád svůj mandát, Sobotka je předseda vlády a má druhou šanci - třeba donést prezidentovi odvolání pana Babiše a zároveň svou demisi s tím, že se jako koaliční partneři dohodli, že tuto vládu dojede pro všechny přijatelný pan Zaorálek.

+6/−3
4.5.2017 23:08

K46a98r37e62l 95D69u91f67e34k 4299814

Bohudík president, premiéra dotlačil do situace, že nemůže s demisí couvnout. Tak, jak se měnila situace v ČSSD, kde většina lidí, ani nevěděla, že se jejich předseda strany a premiér k tomu kroku rozhodl, mohla by to bez svérázného ale bohužel na hraně, provedeného zásahu presidenta, pokračovat hra z naší krásné pohádky.! " Odvolávám co jsem slíbil a slibuji co jsem odvolal" A tak by to mohlo jít dokola až do voleb řádných ?!? 8-o!!

+2/−1
5.5.2017 0:48
Foto

V82a67v64ř70i22n32e82c 10K83a60r55s74t 4721846743281

Píšete " rozhodnutí o přímé volbě prezidenta bylo nepřipravené, uspěchané a diletantské, protože nebylo zasazeno do širšího ústavně právního kontextu." chápu to tak, že občané byli málo zmasírování těmi správnými sdělovacími prostředky, nebo že jsou, kromě několika vy-zvolených mentálně opožděni. Pozadí volby prezidenta poslanci bylo asi křišťálovější než křišťál. Chování prezidenta si Sobotka vykoledoval. Oč byli předchozí prezidenti lepší. Osobně největší urážku občanů z dolních deseti milionu považuji výrok Václava Klause při dosažení konvertibility koruny "Teď si bude moci každý dát dítě na Oxford nebo koupit nemovitost ve Španělsku". No a za vlády Václava Havla se toho nejvíce rozkradlo.

+3/−1
4.5.2017 22:40

J57i77r65k45a 20B92r75u52n98n86e58r 4458612929897

Napište rovnou, že nesnášíte Zemana a tyhle nepříliš povedené "komentáře" už nemusíte psát.

+10/−5
4.5.2017 22:38





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.